canzi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anneleen bolle - WaarBenJij.nu canzi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anneleen bolle - WaarBenJij.nu

canzi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg anneleen

11 Augustus 2008 | Suriname, Paramaribo

Ha allemaal...

Hoe bij jullie? Voor de meeste zeker alweer bijna werken!!
Hier wordt het steeds heter...
De droge tijd is zo goed als begonnen. Dat betekend dat je veel bloemen gaat zien en ook veel vlinders die allemaal de zelfde kant op vliegen!! Schijnt bij deze tijd te horen..!!

Donderdag 7 augustus heel vroeg met de taxi vertrokken richting Jeruzalembazaar.. Heb ik mijn Pangi gekocht.. Vandaaruit met een groepje (door Rob Jansen samengesteld) richting Cunzi.. Dacht dat het werken was.. Soort voorbereidend weekendje voor mijn binnenlandse 10 daagse werktrip.. Maar voor ons was het echt luieren..
Er moest een radiozender gerepareerd worden.. We zijn met zijn achten daar naar toe gegaan.. (Rob, Marit. Andre en zoon Johan. Samuel, werkt bij Andre.. Marit en Lizet en ik.. Leuk groepje bij elkaar..!! Klikte al gelijk... Heen reis zaten we in een levensgevaarlijke bus, die bijna uit elkaar viel! De plaatsen werden steeds krapper, doordat de bank bewoog.. Maar we zijn op een lekkeband na veilig aangekomen bij het haventje. Vandaar uit een boot gepakt richting Cunzi.. Heerlijk 40 minuten gevaren!! Veel foto's gepakt en ondertussen geluisterd naar Samuel die voor prive gids speelde.. Weet nu veel meer over tropischregenwoud, savanne, groenhartbomen, vlinders, etc....
Toen we daar aankwamen bleek dat we in vrij lux toeristenkamp zaten.. Alleen douches werkte nog niet!! In een mooie omgeving..
We hebben die dag geluierd gezwommen en vooral heerlijk gegeten.. Marit, vriendin van Rob (We hadden 2 marits) had veel nederlandse dingen meegenomen... en zodoende aten we gehaktballen!! Heb ook weer eens op zijn Anneleens Nederlands kunnen praten.. En ik hoefde niet op mijn tempo te letten.. Best lekker even met Nederlanders onder elkaar..
Heerlijk geslapen en volgende ochtend is Samuel na ongeveer 2 uur gedoe met de klimgordel.. de 40 meter hoge mast ingeklommen!1 Hele belevenis.. Klimgordel werkte voor geen meter, maar is gelukkig goed gegaan!!
Daarna naar dorp verder.. Ben naam vergeten.. Lizet zit in een rolstoel,was een hele toer door het bos. .Denk dat zij in rolstoel wel de eerste was die dat pad bereden heeft!! Mannen hebben gezwoegd.. En wij met zijn allen genoten en gelachen!! Nog niet veel beesten gezien, maar wel heel mooie natuur!!
Onderweg plensbui gehad en geschuild onder varens!! Handige papaplu's als ze iets beter zouden werken!!In het dorp werden we aangesproken met bakra.. (blanke) Jongetje pakte mijn arm en wilde voelen of mijn kleur echt was!!
Over tien dagen kom ik hierterug om onderzoek te doen!! Dat laatste wist iedereen al.. Alles gaat echt tam tam.. Iedereen is al op de hoogte.. In het dorp met de jongens boterkaas en eieren gedaan.. En gebruik gemaakt van een wc... Stukje grond tussen twee schuttingen... Willen allemaal dat je naar hun wcgaat..
's avonds weer heerlijk gegeten en gedold.. Volgende dag vertrokken met een supersnelle betere bus.. Maar ik snap nu waarom ze in Nederland gordels verplicht stellen..

's avonds terug in Paramaribo met de groep uit eten geweest.. Was erg gezellig!!

Zondag met Erik en neef en vriendin naar White Beach geweest.. Lekker heel de dag in het water.. Veel gegeten.. Hebben voor een heel weeshuis aan voedsel meegenomen.. Doen ze allemaal!! Tussendoor in het water met bal beziggeweest en lekker verbrand voor het eerst!! Zie er nu uit als een aardbei.. Vandaar nu maar even rustig dagje!!

Veel plezier allemaal nog deze week.. Vrijdag vertrek ik richting Calibi!!

Liefs Anneleen


  • 11 Augustus 2008 - 18:06

    Leen:

    Hoi Anneleen,
    Ik heb je berichtjes ontdekt en zal je avonturen voortaat op de voet volgen. Volgens mij is het maar goed dat je zo'n druk programma hebt. Ik weet niet of het anders wel goed zou komen met dat vele lekkere eten.... Volgens mij kom je als big mamma terug.. Veel plezier nog en geniet er maar van

    Leen, Ellen.Pim

  • 12 Augustus 2008 - 14:58

    John:

    Zo Zo, hard werken daar.
    Ziet er allemaal mooie en relext uit. geniet er van lieverd. hier op het werk gaat het wat minder relext ,maar dat wist je waarschijnlijk al wel.
    Hoop hier op wat beter weer zodat we nog wat leuke duikjes kunnen doen .

    Heel veel liefs , je ventje .
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


  • 14 Augustus 2008 - 13:39

    Oma Van Der Maas:

    hoi anneleen,
    leuk om zo iets van je te horen uit een mooi en interesant land! een leuke tijd en veel succes gewenst door:
    oma van der maas en opa
    hartelijke groeten!!!!!!

  • 26 Augustus 2008 - 17:16

    Robin Groep 8:

    hoi juf anneleen

    u doet wel veel zeg

    ik heb u gevonden

    voor mij is de school ookal begonnen en het gaat heel goed

    het kunst en cultuur gaat heel goed

    -xxx- Robin Schouten

  • 01 September 2008 - 09:56

    Je Ventje:

    Heey hallo kanjer en lekker ding.
    Thanks for your call this morning.
    werk je daar niet al te hard , als je strax thuis komt moet je er ook weer keihard tegen aan .oke.
    heel veel liefs , en geniet daar ook een beetje van alles.

    xxxxxxxx je ventje.

    love & kisses

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 September 2008

tijd vliegt!!

02 September 2008

10 dagen binnenland....

11 Augustus 2008

canzi

06 Augustus 2008

veel te doen!!

02 Augustus 2008

trip new lombe
anneleen

Hoi! Leuk dat je even op mijn site komt kijken!

Actief sinds 16 Juni 2008
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 13600

Voorgaande reizen:

05 December 2011 - 01 Juli 2012

Naar de andere kant van de wereld!!

23 Juli 2008 - 08 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: